Wanneer men fysisch zwaar hulpbehoevend is of wanneer men ten gevolge van dementie niet meer veilig thuis kan wonen, kan men rekenen op de warme zorg op maat in ons woonzorgcentrum. Voor personen met dementie is er gespecialiseerde zorg en infrastructuur (beveiligde afdeling).

Wij maken geen onderscheid naar persoon, etnische afkomst, sociale status, politieke of religieuze overtuiging.

Hoe verloopt een opname?


De eerste stap is de inschrijving op de wachtlijst. Voor informatie en/of inschrijving op de wachtlijst kunt u best een afspraak maken met de dienst bewonerszorg. Zij verzamelen alle informatie, onderzoeken de aanvraag tot opname en leggen deze voor aan de directie van ons woonzorgcentrum.

Wat brengt u mee bij een inschrijving (na het maken van een telefonische afspraak 09/340.56.06)?

- de identiteitskaart
- klevertje van uw ziekenfonds
- medische gegevens (KATZ-score)

Bij uw inschrijving op de wachtlijst kunt u, indien u dit wenst, een eerste rondleiding krijgen in ons woonzorgcentrum. Wees er bewust van dat er steeds een wachttijd zal zijn afhankelijk van uw zorgbehoefte. Wanneer er een kamer vrijkomt waarvoor u in aanmerking komt, zal u verwittigd worden en onderneemt de dienst bewonerszorg de nodige stappen om de opname zo vlot mogelijk te laten verlopen.

Infrastructuur


Al onze kamers beschikken over een eigen badkamer, een beloproepsysteem, een eigen brievenbus en aansluitingsmogelijkheid voor telefoon, digitale televisie en internet.

De bemeubeling van de kamer laten wij volledig over aan de bewoner (met uitzondering van het bed dat standaard aanwezig is). Zo kan de kamer een echte “thuis” worden.

Uiteraard kunnen bewoners ook gebruik maken van onze gemeenschappelijke ruimtes:

- ’t Dobbelken (cafetaria),
- de kineruimte,
- het kapsalon,
- de zithoeken,
- de kapel,
- de tuin…

Dagprijs woonzorgcentrum

voor de verschillende kamertypes

- Standaardkamer: 53,76 euro
- Grote kamer: 60,63 euro
- Comfortkamer: 64,24 euro
- Gezinskamer: 87,51 euro
Inbegrepen
  • de huur van de kamer
  • de maaltijden
  • drinkbaar water
  • verpleegkundige verzorging
  • alle verzorgingsmaterialen (zoals omschreven op de RIZIV-lijst)
  • zeep, shampoo en tandpasta
  • incontinentiemateriaal
  • ontspanningsactiviteiten
  • onderhoud en verzorging van het bedlinnen
  • digitale televisie (via DVBC-tuner)
  • gebruik ijskast (enkel voor comfortkamers)
  • paramedische kosten voor RVT-bewoners
Niet inbegrepen
  • dokters- en medicatiekosten
  • paramedische kosten voor ROB-bewoners
  • kapper en pedicure
  • persoonlijke aankopen
  • dranken, andere dan drinkbaar water
  • was van persoonlijk linnen en nieuwkuis
  • telefoonabonnement en gesprekskosten (aan sociaal telefoontarief)

Contacteer de dienst bewonerszorg:
09/340.56.06 — bewonerszorg@hofterengelen.be